UTRINK
 
UČENJE


Sposobnost učenja je naše veliko bogastvo, ki nas pomembno oblikuje in nam daje sposobnost živeti svobodno. Pri tem ne mislimo zgolj pridobivanja novega znanja, veščin in drugih spretnosti, temveč tudi sposobnost učenja novih načinov tkanja medsebojnih vezi, sklepanja prijateljstev, učenja medsebojnega povezovanja na spoštljiv in ljubeč način. Tudi učenje zrelega, konstruktivnega čustvovanja je pomembno, tako za otroka že od najzgodnejšega otroštva kot tudi za odraslega, ki na svoji življenjski poti ni imel dobrega zgleda ter dovoljenja, da se je čustvovanja lahko učil in ga živel v okviru primarne družine.

Nevroznanstvene raziskave potrjujejo pomembno vlogo povezanosti človeškega živčnega sistema (predvsem možganov) z okoljem, kjer pridobivamo pomembne izkušnje, tako snovne kot čustvene, medosebne kot duhovne. Čim bogatejše so pridobljene izkušnje, na čim več načinov informacije lahko predelam, več znanja tako pridobim, lažje vsebine asociativno povežem in jih osmislim, trajnejši je zapis in lažji priklic naučenih podatkov … In tako nam pridobivanje znanja z različnih področij olajša stopati po poti zrelosti, večje izpolnjenosti, tudi strokovnosti.

Otroci imajo prirojeno željo po osvajanju novega, po znanju, po novih in novih izkušnjah. V času mladostništva, obraslosti in tudi v zrelih letih pa nam osvajanje znanja in izstop iz ustavljenih vzorcev reagiranja, komuniciranja, čustvovanja lahko predstavlja napor, nam je v nadlogo.



V nadaljevanju je zbrane nekaj literature, ki naj vam služi kot pomoč pri učenju in spoznavanju samega sebe ter posledično vašega odnosa do drugih in širše okolice. V literaturi najdete tudi ideje, kako se naučiti živeti polnejše, bolj spontano in bolj umirjeno. Knjige v tujih jezikih: Če ste tudi vi prebrali kako knjigo, ki vam je zelo spremenila pogled nase in na vaš način življenja, mi pišite, da jo lahko dodam na seznam.



Poleg učenja in spoznanja, s katerim se soočamo v odrasli dobi, pa lahko pri učenju pomagamo otrokom predvsem na način, da ustvarjamo varno okolje, dovolj spodbudnih intelektualnih izzivov, ohranjamo vedoželjnost ter osredotočeno pozornost.

Za pomoč in oporo otrokom poleg spodbude, varnega okolja in časa zanje potrebujemo tudi nekaj znanja o njihovem funkcioniranju v določenem razvojnem obdobju, o razvoju zmožnosti učenja na nevrološki osnovi, o tehnikah in strategijah učenja ...

Ne prezrite pomembnih knjig o učenju otrok in mladostnikov in o starševstvu, ki jim pri tem pomaga:


V kolikor svojega odgovora v knjigah ne boste našli, mi lahko pišete. Pomagala vam bom pri premostiti težav mladostnika z motivacijo za šolsko učenje, pri strahovih, ki izvirajo iz preverjanja in ocenjevanja znanja v šoli, pri osvajanju novega znanja in uporabi primernih učnih strategij, pri povečanju produktivnosti učenja ...