O MENI

Sabina Juri─Ź ┼áenk Sem Sabina Juri─Ź ┼íenk, po izobrazbi psihologinja. Z dokon─Źanim podiplomskim ┼ítudijem sem pridobila naziv doktorica znanosti iz smeri Zakonska in dru┼żinska terapija.

V okviru svojih delovnih izku┼íenj sem se veliko nau─Źila o razmi┼íljanju, ─Źustvovanju in ┼żivljenju otrok in mladostnikov (zaposlena kot ┼íolska psihologinja na osnovni in na srednji ┼íoli). Skupaj smo re┼íevali stiske v odnosih z vrstniki, s star┼íi, z avtoriteto u─Źitelja. V skladu s sposobnostmi in zmo┼żnostmi vsakega otroka smo se u─Źili uspe┼ínih u─Źnih strategij, na─Źinov spoprijemanja z ve─Źjimi koli─Źinami u─Źne snovi, planirali ┼íolsko in doma─Źe delo, organizirali medsebojno vrstni┼íko pomo─Ź glede na stile u─Źenja vsakega posebej. Z vsemi tistimi, ki so ┼żeleli od pouka in od ┼íolskih izzivov pridobiti ve─Ź, smo nadgrajevali program, dodajali obse┼żnej┼íe izzive v skladu s smernicami dela z nadarjenimi u─Źenci, se u─Źili medpredmetnega in medsebojnega povezovanja, iskanja informacije tudi v tujini ... Veliko ─Źasa smo si vzeli tudi za raziskovanje bodo─Źe poklicne kariere ter mo─Źnih podro─Źij in interesov ter preverili, kaj vse smo ┼że naredili in kaj ┼íe lahko naredimo, da bo prehod na srednjo ┼íolo oz. na fakulteto ─Źim manj stresen.

V okviru zaposlitve na dru┼żinskem in┼ítitutu (zaposlena kot dru┼żinska terapevtka) sem bila podrobneje vklju─Źena v pomo─Ź dru┼żinam in partnerjem v stiski. Dru┼żine so najve─Źkrat poiskale mojo pomo─Ź takrat, ko niso znale pomagati otroku in pristopiti k njemu tako, da bi se celotna dru┼żinska dinamika pomirila. Otroci z navznoter obrnjenimi stiskami (te┼żave s hranjenjem, samopo┼íkodovanjem, grizenjem nohtov, nepojasnjenimi bole─Źinami, tiki ...) in pozunanjeno stisko (delinkventna vedenja, opijanje in kajenje, napadi strahu in anksioznosti, u─Źna neuspe┼ínost ...) so med terapevtsko obravnavo dru┼żine dobili besede za svojo nemo─Ź ter pripadajo─Źa ─Źustva, okrepili smo star┼íe v svojih vlogah, spremenili dru┼żinsko vzdu┼íje na na─Źin, da so se vsi ─Źlani med seboj lahko sli┼íali in si lahko pri┼íli naproti. V okviru skupine za ┼żenske ┼żrtve nasilja sem bila dve leti skupaj s koterapevtko v oporo ┼żenskam in materam, ki so zaradi nasilja in zlorab v partnerstvu imele te┼żave pri ohranjanju same sebe ter skrbi in vzgoji svojih otrok. Skupaj smo iskale na─Źine spoprijemanja s situacijo, poti re┼íitve iz soodvisnosti odnosov ter prevzemanja odgovornosti zase in za svoje otroke.

Kot predavateljica in vodja preventivnih delavnic (pri zavodu za zdravstveno varstvo, na ljudski univerzi, na dru┼żinskem in┼ítitutu, na zavodu za zaposlovanje, prek projektov pri razli─Źnih razvojnih agencijah ...) sem se preizkusila pred razli─Źnimi publikami. Odrasli, ki so ┼żeleli spremeniti svojo poklicno pot, so poleg informacij o trgu dela in mo┼żnostih zaposlitve ┼żeleli tudi re┼íitev krivic, ki so jih do┼żiveli s strani delodajalcev. Poslu┼íalci razli─Źnih izobra┼żevalnih modulov izobra┼żevanja odraslih so ┼żeleli videti predvsem smiselnost in uporabnost podanih informacij ter njihovo aplikacijo v vsakdanjem ┼żivljenju. Posamezniki v stiski so ob predavanju o pomenu du┼íevnega zdravja ┼żeleli tudi konkretne napotke in korake na poti k bolj┼íemu po─Źutju in ve─Źjem ob─Źutku notranje mo─Źi. Druga─Źni so bili dijaki in osnovno┼íolci, ki so v delavnicah ┼żeleli z igrami vlog in konkretnimi prikazi njihovih vpra┼íanj in dvomov na lastni ko┼żi preizkusiti usmeritve, kako pristopiti do drugega, do nasprotnega spola, kako biti spo┼ítljiv in isto─Źasno izraziti svoje nezadovoljstvo, svojo napetost, kako najti kompromis med dol┼żnostjo in zabavo ...

Pri Zavodu za svetovanje, usposabljanje in rehabilitacijo invalidov sem kot strokovna sodelavka in ─Źlanica rehabilitacijske komisije iskala mo─Źna podro─Źja in ustrezno oporo za posameznika, ki je zaradi po┼íkodbe, te┼żav v du┼íevnem zdravju, drugih sprememb v ┼żivljenju potreboval oceno svojih sposobnosti, pomo─Ź pri reintegraciji v dru┼żbo, usmeritve v iskanju ustreznega delovnega mesta ter vodenje pri aktivnem vstopu na trg dela. Psiholo┼íka diagnostika in usmerjeni razgovori, neposredno soo─Źanje z izzivi delovnega mesta ter spoznavanje sebe prek usmerjenih delavnic za samopomo─Ź so invalidu pomagali, da se je ponovno odlo─Źil stopiti na svoje noge in nadaljevati pot z jasnimi cilji. Veliko o odraslih s posebnimi potrebami in njihovimi zmo┼żnostmi funkcioniranja znotraj skupnosti, njihovi zaposljivosti ter sposobnosti u─Źenja novih spretnosti sem se nau─Źila tudi v okviru dela v poletnem kampu v ZDA.

Na zavodu za zaposlovanje, kjer sem bila zaposlena kot samostojna karierna svetovalka za mlade in za posameznike s te┼żjimi ovirami pri iskanju slu┼żbe, sem se u─Źila iskati kompromise med odpravljanjem globljih stisk, katerih brezposelnost je pomenila zgolj vrh ledene gore, ter po drugi strani ustreznim, asertivnim vstopom na trg dela. Kot koordinatorka poklicne orientacije sem iskala na─Źine in strategije povezovanja delodajalcev z iskalci zaposlitve, pripravljala izobra┼żevanja, ki so povezovala zavod za zaposlovanje z drugimi institucijami (podjetji, ┼íolami, centri za socialno delo ...) in sodelovala pri pripravi portala, s katerim so stranke lahko po elektronski poti kar najhitreje in naju─Źinkoviteje sodelovale z zavodom.

Vodenje mladih in njihovo usmerjanje v zdrav na─Źin pre┼żivljanja prostega ─Źasa sem spoznala v vlogi vzgojiteljice v kolonijah in taborih z osnovno┼íolci. Ve─Ź let sem opravljala tudi vlogo trenerke karateja za tekmovalno skupino osnovno┼íolskih in srednje┼íolskih mladostnikov.

Ker verjamem, da je povezovanje in tkanje odnosov na razli─Źnih nivojih pomembno prav za vsakogar, tudi sama redno sodelujem z drugimi psihologi, zaposlenimi na razli─Źnih delovnih mestih (─Źlanica Dru┼ítva psihologov Slovenije http://www.dps.si/), ter z dru┼żinskimi terapevti, zaposlenimi znotraj institucij in s tistimi v zasebni praksi (─Źlanica Zakonskih in dru┼żinskih terapevtov Slovenije http://zdt.si/). Sem tudi ─Źlanica Evropskega zdru┼żenja za travmo in disociacijo (http://www.estd.org/).

Na ┼żivljenje gledam kot na prilo┼żnost, kjer lahko najdemo pot do sebe in s tem do svojega poslanstva. Na tej poti sre─Źujemo zelo razli─Źne ljudi, ki nas veliko nau─Źijo predvsem o nas samih. Ve─Ź kot nas posameznik lahko nau─Źi, dlje ─Źasa stopa v korak skupaj z nami. In hitreje kot smo pripravljeni sprejeti svoje naloge, bolj osre─Źujo─Źe in smiselno vidimo ┼żivljenje.